Awards!:D

Random Facts,huh?

image

Well,I have been nominated for the CREATIVE BLOGGERS AWARD by http:// informaticcoolstuff.wordpress.com/ and the DRAGON LOYALTY AWARD by http:// lovemadigirl.wordpress.com/ and the VERSATILE BLOGGER AWARD by http://lifeventsobservation.wordpress.com/
Thank you so much, guys,for the nominations. :*
You people rock!:D
Now,since all these awards require me to state 7 random facts about me,this is gonna be a compiled post. I am laaaaazy,in case you didn’t already know. 😛
Soooo,
I love those songs, the lyrics of which I can relate to. And there aren’t many, trust me, since I don’t believe in the basic emotion most songs are written about. :/
I love eating sweets. Any and every single one would do. Seriously. ♥
I am kinda fat. I mean,as I have mentioned before, I have a huge butt and thunder thighs. But every single person I have been meeting lately has been telling me I have lost weight. Like a lot. So much so that it’s noticeable at the first glance. I don’t really believe that,to be honest. I mean, I don’t feel any different. And I get this a lot that I am NOT fat. I am curvy. But I feel fat.*whines* I dunno. Anyway…-.-
People tell me I would look great in a saree. For those of you who don’t know what a saree is,it’s an Indian clothing for women. It is something which can cover your body up really well,or can be the sexiest piece of clothing. It depends on the way it’s draped. TMI?*sheepish smile* But that’s how they describe what a saree is. Anyway, I have no idea why they say that. They just do.*rolls her eyes*
I live away from home. I mean,for college. But I generally run back home every other weekend. I cannot live for long without seeing my parents in flesh. A total mumma-papa’s girl,as Ada once mentioned. *grins*
I love clothes! Like,really love. I have a very extensive summer wardrobe. I don’t generally repeat clothes during a semester. On the other hand, I only love to wear a couple of PJs regularly. This irritates my mumma to no end. And the thing is,I still love shopping for clothes. Weird,I know. But that’s my middle name, remember? 😛
I love wearing tees. They are sooo comfy. *sighs*

And, since I have combined three award posts, I will give an 8th fact.
I hate cottage cheese. Like,seriously. -.-

So,no nominations again. Whoever wants to, go ahead. 😀
Note:I am taking the like button off all the award and nomination posts I am gonna post now. I was nominated for these more than a couple of months back. I don’t think my “witty” and “interesting” responses deserve a like after I procrastinated on these for so long.:/

Aaaaannnd, with this end the pending award posts. 8!Can you freaking believe that?! That’s just height of laziness,don’t you think? Anyway,I am done with the pending award posts now. So…peace!*sighs*
Toodles!
~A♥~

Awards!:D

Futuristic me?*smirks*

image

Sooooo,I have been nominated for the future challenge by Abhijit and Sowmya.
Thanks a bunch, you both. :*
Check their blogs out,you all. “Fascinating” stuff,you will find.*chuckles*
I have no freaking idea what’s expected of me here,even though I have come across more than a couple of such posts in the last couple of days. So,I am just gonna try,you know. I remember a couple of categories, though. I will include those and hope for the best, yeah? *sheepish smile*
So,here goes nothing.

Job. *sighs* Well, I still haven’t figured out what I wanna do after graduation. I can go with MBA or I might try Masters in Economics. And till I don’t figure that out,I can not even begin to guess where I might wanna work. Totally different fields open up after either of the options. But what I do know is,I wanna work somewhere/with something interesting, and I wanna work at a place which pays well. I am not beating my head against the walls that is economic honors for nothing. *smirks*

image

Travel. I have always loved to travel. I have been to most places in India,as I have mentioned a couple of times before. I wanna revisit a couple of these,and the remaining ones,too. And I know I will in the next few years. Have I mentioned I have the best parents in the whole damn world,hands down? They are already planning a trip to Goa, one of the revisit locations, as the first time I visited was when I was, like,4. -.-
So,this is gonna be true. No doubt. I will get to fulfill my travel goals,and then some.*grins*

image

Settling down and kids? *Snorts* Sooo,I think most of you know I don’t believe in love. And I am one of those people who claim they aren’t going to marry ever. So,obviously, there’s no point in discussing this. But my mumma begs to differ. She says people who claim they aren’t going to marry, end up announcing their marriage in the most unexpected ways and times. Soooo,the gist of this^ is,I have no freaking idea about what would happen in my life under the “settling down” category. And I won’t even try to guess. Because I strongly believe in my opinion, and my mumma’s always right. So,you see the conflict?

image

Behavioral issues. I have temper issues. And I am,supposedly,arrogant. And ego problems. And not a very adjusting person by nature. And bitchy at times. And control freak. And…stuff. So, people say, you will change as you grow up. Who else has heard it before? *Snorts* And I say,I kinda love me the way I am. I don’t wanna lose these “bad behavioral problems”. They make me who I am. They define me,in a way. Does that make sense? :/
Anyway, let’s see what happens. Hopefully Wanderingviolet will still be active when these “predictions” turn out to be true or false and I will tell you all about it.*winks*

image

Writing and all that. This is random. Like, totally random. But maybe, just maybe, I will be an actual writer in my future. After I improve my writing skills drastically.-.-
Even though reading has always been my “LOVE”,I just might be writing something epic all the years later,and you people will be like,”We knew her before she was famous, you know. She wrote non-sensical,lame stuff on a blog all those years ago. Now see,where she has got to. She’s going places,ya!”
Just a totally random, out-of-the-blue thought. I don’t intend to be a writer, as per say. But I just couldn’t think of another category. So,that.*wiggles her tongue at the screen*

image

Sooooo,my certainly uncertain future predictions. Let’s see, what future has in hold for Wanderingviolet a.k.a “A”.*winks*

Nominations:
M(Muskan)
Ada(Shubhada)
Bhanu
Rules are,there are no such rules. Just that, link the blogger who nominated you. It says,thank the blogger,too. I say,ignore this one. Totally upto you. Wanna thank me still?Go ahead. *grins* And stating 5 future predictions about the catastrophe that’s going to be your life in the next few decades,nominate a couple of bloggers, or more for the same. The categories can be anything. You can take the categories I used,or something entirely different. Totally your call.
If you have already done this, ignore, ignore, ignore!*smirks*

Note:I am taking the like button off all the award and nomination posts I am gonna post now. I was nominated for these more than a couple of months back. I don’t think my “witty” and “interesting” responses deserve a like after I procrastinated on these for so long.:/

Toodles!
~A♥~

Lists

Love?Or HATE?

image

I have been nominated by the http:// theclosetplebeians.wordpress.com/ for the love/hate tag. Thank you so much, guys,for the nomination. :*
Go check theirs out. They even talk about free samples. *winks*
Here,I am supposed to mention 10 things I love and 10 things I hate.

So…love. Hmm
🍫Chocolates. Obviously. I don’t think I need to mention why the chocolate emoticon is the marker for the stuff I love.
🍫A good deo. I hate it when people smell bad.:/
🍫Pimpleless face. Again,no explanation is needed,I hope.
🍫When a favorite film of mine comes on the TV unexpectedly.
🍫Cute advertisements. The dairy milk ad with the 5 friends?Fab!*grins*
🍫Yummy food.🍕🍔🍝
🍫Ice water.:D
🍫Deep conversations!*_*
🍫Pretty clothes and high-heeled platform pumps. Call me shallow.*shrugs*
🍫Such lists.

And HATE.
🐀I hate rodents. Like hell.*sudders*
🐀AND LIZARDS!*visibly shudders again*
🐀Gross talks.
🐀And cheap swearing. Especially in hindi. I wanna shut those people up by smacking them on their mouths.-.-
🐀Asterisked expressions gone wrong. Such stuff just pisses me off. I am weird like that.:|
🐀Dirty feet. Vvv irritating. Mine or anybody else’s .
🐀Repeating clothes without washing. Hate hate hate that.-.-
🐀Unlit streets.
🐀And potholes.:/
🐀The fake I love yous flying all around. Every person uses this phrase while talking to every other person:be it friends, “lovers”, ooooor frenemies. Hate that like hell. -.-

Now,nominations!
Well,whoever wants to,go ahead. It’s awesome! you get to mention 10 things you love/hate. What’s not to like huh?:P

Note:I am taking the like button off all the award and nomination posts I am gonna post now. I was nominated for these more than a couple of months back. I don’t think my “witty” and “interesting” responses deserve a like after I procrastinated on these for so long.:/

Toodles!
~A♥~

Awards!:D

Did you say Bookaholic?!

So, M (Muskan) nominated me for the Confessions of a bookaholic tag. Thank you so much, M.:*

image
Booooooooks!♥

Go check hers out. You will be AMAZED. She’s fabulous. 😀
I think she created this tag herself. Didn’t you?*grins*
So,here goes.
Who is/are your favorite author(s)?
SYDNEY SHELDON!♥ Without a doubt,ya.
Book adaptations to movies or tv series?
To be honest,I don’t generally like adaptations after I have read the book.If it’s a series,I will have to wait. And I hate waiting. If it’s a movie, they won’t really cover the important stuff which book obviously offers. So…I dunno. I am conflicted.
A hyped series that you just couldn’t get yourself to love?
The vampire diaries. It just didn’t click with me,I guess. I read it till the 3rd book. Then Elena died. And it was crap after that. So,I stopped there.:/
♥ A book or series that you regret not reading?
What I regret not reading TILL late is HP. You see,I never liked Daniel Radcliffe. And so, automatically,I never liked HP. Even without reading it. I just assumed it was crappy after I watched a scene from 4th installment where a deformed man without a nose was about ready to kill a kid.(I didn’t know till late who the deformed man was.) So,I never read it. Then,a friend of mine literally forced me to read the first book. In 11th standard. And I was hooked.(Don’t you dare laugh.*glares*)So,I regret not reading it earlier because of my dislike for DR. I still don’t like him,by the way.-.-
A character you wish was real?
Can not decide,for the life of me. Finlay, Jared, Stark, Ry…so many are there,I can not even list them. And any of the leading ladies of Sheldon’s books.♥
Why don’t all the characters come alive?*whines*
Ebooks or real books?
Ebooks. They were there when real books weren’t. So,I am thankful. *grins*
A book/series you regret reading?
50 shades of Grey trilogy. Hands down. -.-
A classic you love?
None. Bookaholics generally love atleast a couple of classics, but I never have. And maybe,I never will.:/
An all time favorite?
Can we not?
A book everyone should read?
Everything by Sheldon. Lol I am obsessed with him. *sheepish smile*

M also nominated me for Brotherhood of the world blogger award. Thanks, again,girl. :*

image
Awards overload.

Sooooo,
You are given the responsibility to bring global peace, how will you do that?
How about bribing everybody with delicacies like truffles and dark Chocolates? Mm-hmm
Did blogging improve your life in any way?
Well, in a way. I started writing more often,for one. And that’s good,right? Earlier, I wrote poems. Sometimes. Now I write stories and quotes and accounts,too.:)
You can do anything you want for 3 hours, what would you do?
Raid the best bookstore of the world. And steal all the awesomest books from there,obviously. *winks*
Reading or writing, given you’ll be paid for reading?
Reading!❤
An idea of a perfect life?
Getting paid to read books of my choice. How awesome would that be?😍
You can travel back in time, what year you would choose and why?
I dunno. Whenever they decided we needed to be educated. And smack them with the thick ,fat books we are now forced to study from.
Just kidding.:P
Space, Solitude, Silence. Choose one and why?
Solitude.
Is there life elsewhere in universe?
Hopefully,yes!They shouldn’t look like aliens , though.*snorts*
You have to plan a surprise for your best friend, but you are broke. What will you plan?
Don’t believe in Bestfriends.:/
One of your friends, with whom you were not in contact for many years, meets you somewhere and starts cursing you. How will you tackle the situation?
Ignore the jerk. I am good at that. Then,tell them to shove their cursing you-know-where. And finally ,walk away like I never knew them after telling them what I actually thought of them.
Or maybe not bother at all.#_#

Note:Since months have passed since M nominated me for these,I am not gonna nominate anybody. I hate copying and pasting links,anway. So,whoever’s interested, go ahead. Just gimme the link when you are done. I would love to read yours. *grins*

Note 2:I am taking the like button off all the award and nomination posts I am gonna post now. I was nominated for these more than a couple of months back. I don’t think my “witty” and “interesting” responses deserve a like after I procrastinated on these for so long.:/

Toodles!
~A♥~

Randoms

Misconceptions and all that.*sly grin*

NOTE FROM A:THIS IS KINDA A RANDOM POST.
One of the readers:Oh, not following a niche like the hundreds before this one? *sarcasm overload*

image
Fairy tales...

Love is another misconception held by those who believe in fairy tales. Fairy tales don’t exist;neither do Knights on white horses. In my honest opinion,every book princess in history was a stupid,naïve twit.

I have not written this,mind you. I actually found this in the book I have been reading lately. I know,many of you disagree. Oh who am I kidding?*eyeroll* Most of you do, yeah?You all believe love is some magical feeling and Knights in shining armors do magically come when you need them. I am not saying you’re wrong , no.
I strongly believe that everybody is entitled to their own opinion and all that. And that’s the reason, maybe,that I posted this^. Not to prove a point or anything else messed up like that. But for the simple reason that I kinda believe this, too. And even though many of you might wanna strangle me or wanna shake some sense into my “stupid” brain for posting this shit, I would, very kindly,like to remind you that I am not saying this is true for all,but it damn sure is true in my world.
Maybe I would disagree about this after a few years, as some have very sweetly tried to tell me,I strongly believe it won’t.
So,don’t hate me for this. And if you want to,go ahead. I have never really cared what people thought about things that shoot out of my mouth, or_err,my keypad for that matter.*shrugs* And won’t I be contradicting my point of ‘right to opinion’ if I start now?*shrugs again*

And believe me. I have no idea why I felt the need to post this. Really. This is not aimed at anybody and I don’t intend to hurt anybody’s feelings here. Believe me,I tend to do that without being meaning to. A LOT. *Whispers* But let me tell you a secret. I am whacked up in the brain. Don’t tell anybody,though.*smiles a conspiratorial smile*

But we already know that,A!*whines a reader,or a thousand more*
You might have mentioned it a couple of times. And your actions gave you away,you know,in case you didn’t notice.-.-

Oh you do?*wide eyes* Doesn’t matter.*flicking the hand in a dismissive wave*You people know. That’s what matters. Just clearing the air.

P.S. Many of you want that dislike button that WordPress so kindly lacks to magically appear beside my post, don’t you? Don’t you?*sly grin*

Toodles!
~A♥~

Lists

#11:The Wishlist

image
❤My Wishlist❤

What I wish I could do without caring about shit.

Sleep all day.
Eat all night. Umm,not all night,maybe. That doesn’t sound like such a good idea in writing.:|
Read all the good mystery/suspense/thriller novels in the world.
Write like Sydney Sheldon
WEAR HEELS. PUMPS. PLATFORMS. HIGH HEELS. ANY HEELS. And not fall down on my damn face.👠😍

image
My current love.😍

Wear my pajamas all day long.
Sing like there’s no tomorrow. Even though I kinda suck. I mean, people tell me I have got a good enough voice,but that’s where my talent for singing ends. Now that I come to think of it, I do that already. Sing,I mean. It’s just not pleasant to hear me wail.
Dance all around. I cannot dance in front of people. I don’t wanna hurt them with my, umm, abilities.
Never go outside my house. And I would die a happy girl.
Never “Socialise”. I am not anti-social or anything, but I don’t wanna socialise until and unless I want to. I mean, my socializing urges vary with my mood. Sometimes I become a social butterfly (just not that pretty-.-). Other times I am like that blind bat at night. Not a good analogy,I suppose.
Click great pictures without having to set anything up. Naturally. The blurry,over bright mess is tiring,seriously.*sighs*

Toodles!
~A♥~

Lists

25 things that just tick me off!

image
Ticks!:|

¥Bad-mouthing
¥When it rains out of nowhere and I am out
¥Leaking bottles
¥Continuous staring
¥Fake praise
¥When I can’t find an emoji which expresses what I want to say
¥Liars I catch
¥Bad letter formation
¥Dirty nails
¥Sharing my food. Others’ Saliva! Uhh
¥Gloomy atmosphere
¥Bad pronunciations
¥And wrong spellings
¥Someone using a word with similar meaning, and yet not
¥Sweating like a pig
¥Dirty windowpanes
¥Over-sweet people
¥When I am dying to get something and I get to know that the company no longer produces that
¥Badly written books
¥Bestfriend/True friend shit
¥Disgusting food
¥And not so disgusting food
¥Ill-fitting clothes
¥Being forced to get up in the morning for…stuff.
¥Gross smelling people

This might sound weird to you.Trust me,I know. But these are the things which just rub me the wrong way. There are many more. What can I say?I get irritated very easily. But these are the ones that popped into my mind the moment I thought about the…ticks.
Anyway,what’s yours?:/

Toodles!
~A♥~

Lists

101 happiness triggers

Note:This might feel like too much. There would be things which would weird you out.And make no sense,whatsoever.To you. But,you never know. You might realise that they are your triggers,too.Anyway…

❤The feeling of being alive
❤Chocolates
❤When the nailpaint dries perfectly on the nails
❤Holidays
❤Starting a new novel
❤Sleeping
❤When a song instantly becomes a favorite after the first listen
❤The northern lights
❤WP
❤Sweet dreams
❤The feeling of being happy
❤My bed
❤Real laughter
❤When a post feels like it was written just for me
❤When an awesome idea strikes
❤Ice water
❤A perfect shot
❤Beautiful lights
❤When things click together like puzzle pieces
❤Vacations
❤Relatable lyrics
❤Relaxing breeze
❤Winning an argument
❤When my brother and I are on the same side
❤Firecrackers
❤Cornetto
❤Making wall collages
❤Real praise
❤When mumma understands stuff I don’t say
❤Dessert
❤Pretty curtains
❤Sunshine
❤Sunset
❤Sunrise
❤Breathtaking views
❤Colorful flowers
❤Doppelgangers:Someone who looks exactly like me lives in a parallel reality
❤Rainbows
❤Shooting stars
❤Toddlers
❤Bouquets
❤The possibility that you’re smiling right now
❤Wilderness
❤When someone says no and actually mean it
❤Like-minded people
❤Opposites
❤Fluffy pillows
❤Wide stretching roads
❤Goals and dreams
❤Some have come true
❤Some are on their way
❤Brownies
❤And truffles
❤Hershey’s chocolate syrup
❤Cashews and raisins
❤PJ’s
❤Good smelling deo
❤Wall art
❤And ceiling art
❤Cute switch boards
❤And cute tap handles
❤Perfect temperatured water in the shower
❤Almirah full of clothes
❤And more clothes
❤And more
❤Shoes
❤High heels
❤Platform pumps
❤Black
❤And grey
❤Family pictures
❤When mumma smiles
❤When papa laughs
❤And my brother tops a test in his coaching
❤When examinations are easy
❤Relatable emojis
❤Sarcasm
❤My cellphone
❤When I update my playlist
❤And my mp3 player
❤Bare walls
❤Having discussions with myself
❤And others
❤Yellowing leaves
❤New leaves
❤No leaves
❤When my hair are tightly curled instead of the waves:My hair change.Wavy,tight curls,loose curls…naturally.
❤See-through shops
❤Cute movies
❤Discovering unusual shapes in the jumble of weird lines
❤My weirdness
❤When mumma papa are proud of me
❤When I learn something new
❤When I am healthy
❤Pimpleless face
❤Well fitting clothes
❤Writing something worth reading
❤When people let me be
❤Alone time
❤Silence
❤Driving on an empty street
❤Such lists

Toodles!
~A♥~

Randoms

My Obsessions.

image
Cheryl Cole ♥

Okay,lemme tell you something about, well,me. I sometimes get kinda obsessed with…stuff. Yeah, well, it’s not that big of a deal. Is it?Maybe. :/
Like, for instance, I was thinking about updating my playlist. God knows,it had been a while. I used to be obsessed with new music, but I had stopped listening to music some time ago. I dunno why, I just did. So I Googled a few songs I had been meaning to download and the next thing I knew, I was exploiting the WiFi like nobody’s business. I put Cheryl Cole’s name in the search box (You should know, I love Cheryl Cole♥ ) and started downloading the songs without even looking at the names. See,that’s the thing. People first listen to songs and get the ones they like. I, on the other hand, download loads of random songs and then decide which ones I actually would like to listen to. So,I downloaded more than 25 songs at a go, some by artists I hadn’t even heard the name of before. And,lemme tell you, I was pleasantly suprised. Almost all the songs turned out to be awesome. They don’t necessarily have to be new. They just have to be new to my ears. And the thing is, I am generally pleasantly suprised by THE various options. I am obsessed with options. Yeah,that’s it.

I don’t even know why I started writing this. -.-
In place of making matters worse by continuing this babbling , I think I should do something productive (Even if a little bit). So,for those of you who love music, try these tracks, if you haven’t heard them already. Trust me,there are chances that these songs have been playing on the radio for a year now. Or more. I am clueless nowadays. So here are a few:

Parachute by Cheryl Cole
Talking body by Tove Lo
High off my love by Paris Hilton
Relax,say it right by Nelly Furtado
One last time by Ariana Grande (This one’s an oldie. Even I have heard it before.:P)
Promise this by Cheryl Cole
Weak heart by Zara Larsson (she’s sooo cute)
Mirrors by Bruno Mars & Lil Wayne
Regrets by Jay-Z
Everybody talks by Neon trees
Rooftop by Zara Larsson
Stand up by Cheryl Cole (What did I tell you?OBSESSED)
Heaven by Cheryl Cole
Touch my body by Mariah Carey (Oldieeee)
Only human by Cheryl Cole
Firestone by Kygo feat. Conrad

If you hate these^,don’t kill me. I like these. You don’t. As simple as that.:|
I have got a slightly…Eccentric taste in music. I like hardcore rock sometimes. And other times?I might be found listening to TaySwift. So,that.

Toodles!
~A♥~

Lists

6 blog “hacks” when you dunno what to post

image
Listening to me,that is.

#Post a cutesy picture. Don’t expect all those likes and shares you have been getting lately, though. You are not that good of a photographer. Blurred, out-of-focus pictures aren’t everybody’s cup of tea_err_coffee,you know.

#Cry your eyes out (virtually is preferable) with a heart wrenching tale. We wouldn’t want you to be a blind,bloody mess,now would we?That would be just sad.

#A crappy poem! Doesn’t really work. Just saying. But try, if you may.

#Rant and vent. Might as well entertain people with your non-sensical babble and the sordid details you have been dying to spread around. Some poor soul in need of a bad joke might laugh at your excuse of a life.

#Give stupid tips.
Sounds familar?^
I bet,it does.Sorry for this.
I am really not good at this stuff. I post it, anyway. Something is definitely wrong with me.

#Don’t bloody post. The only alternative with next to none side effects.People won’t unfollow you because you posted something ridiculous. That’s something, atleast.
But they just might, anyway. No guarantees.

Toodles!
~A♥~